شیخ الکینی نے اپنی کتاب الکافی میں ایک روایت نقل کی ہے جو اس طرح ہے :
علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن هشام بن سالم، عن ابي عبدالله (عليه السلام) قال: إن مثل أبي طالب مثل أصحاب الكهف أسروا الايمان وأظهروا الشرك فآتاهم الله أجرهم مرتين.
ترجمہ : امام جعفر صادق علیہ السلام نے فرمایا کہ ابو طالب علیہ السلام کی مثال اصحاب کہف کی سی ہے , انہوں نے ایمان کو چھپایا اور شرک کو ظاھر کیا , پس خدا نے انکو دو اجر دئے
الاصول الكافي – شیخ یعقوب الکینی ( اردو ترجمہ ) / جلد٣ / کتاب الحجت / باب :مولد النبي (صلى الله عليه وآله) ووفاته/ صفحہ: ٢٢ / رقم ٢٨ / طبع الھند
علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن هشام بن سالم، عن ابي عبدالله (عليه السلام) قال: إن مثل أبي طالب مثل أصحاب الكهف أسروا الايمان وأظهروا الشرك فآتاهم الله أجرهم مرتين.
ترجمہ : امام جعفر صادق علیہ السلام نے فرمایا کہ ابو طالب علیہ السلام کی مثال اصحاب کہف کی سی ہے , انہوں نے ایمان کو چھپایا اور شرک کو ظاھر کیا , پس خدا نے انکو دو اجر دئے
الاصول الكافي – شیخ یعقوب الکینی ( اردو ترجمہ ) / جلد٣ / کتاب الحجت / باب :مولد النبي (صلى الله عليه وآله) ووفاته/ صفحہ: ٢٢ / رقم ٢٨ / طبع الھند
تحقیق السند :
١- علي بن إبراهي : یہ بالاتفاق ثقہ ہے
شیخ نجاشی نے فرمایا : ” علي بن إبراهيم بن هاشم أبو الحسن القمي، ثقة
انکی توثیق اس لنک پر ملاخطہ فرمائیں
٢- ابراهيم بن هاشم :
سيد الخوئی انکے بارے میں کہتے ہے : إبراهيم بن هاشم أبو إسحاق القمّى، أصله كوفي انتقل إلى قم، قال أبو عمرو الكشّى: تلميذ يونس بن عبدالرحمان، من أصحاب الرضا عليه السلام، وهذا قول الكشّى، وفيه نظر، ….. تنظّر النجاشي في محلّه، بل لايبعد دعوى الجزم بعدم صحّة ماذكره الكشّي والشيخ. والوجه في ذلك إن إبراهيم بن هاشم مع كثرة رواياته،أقول: لاينبغي الشكّ في وثاقة إبراهيم بن هاشم، ويدلّ على ذلك عدّة أمور: : أنّ السيّد ابن طاووس إدّعى الاتفاق على وثاقته، حيث قال عند ذكره رواية عن أمالي الصدوق في سندها إبراهيم بن هاشم: (ورواة الحديث ثقات بالاتفاق).
انکی توثیق اس لنک پر پڑھیں
٣- ابن أبي عمیر : یہ بھی ثقہ الامامی ہے
انکی توثیق اس لنک پر پڑھیں
٤ – هشام بن سالم : یہ بھی ثقہ الامامی ہی ہے
اس لنک پر انکی توثیق پڑھیں
لہذا یہ رویات بلکل صحیح ہے , اس میں کسی باشعور شخص کو شک نہیں ہونا چاھے
اس روایت کو ان علماء نے بھی صحیح یا حسن قرار دیا ہے :
١- علي بن إبراهي : یہ بالاتفاق ثقہ ہے
شیخ نجاشی نے فرمایا : ” علي بن إبراهيم بن هاشم أبو الحسن القمي، ثقة
انکی توثیق اس لنک پر ملاخطہ فرمائیں
٢- ابراهيم بن هاشم :
سيد الخوئی انکے بارے میں کہتے ہے : إبراهيم بن هاشم أبو إسحاق القمّى، أصله كوفي انتقل إلى قم، قال أبو عمرو الكشّى: تلميذ يونس بن عبدالرحمان، من أصحاب الرضا عليه السلام، وهذا قول الكشّى، وفيه نظر، ….. تنظّر النجاشي في محلّه، بل لايبعد دعوى الجزم بعدم صحّة ماذكره الكشّي والشيخ. والوجه في ذلك إن إبراهيم بن هاشم مع كثرة رواياته،أقول: لاينبغي الشكّ في وثاقة إبراهيم بن هاشم، ويدلّ على ذلك عدّة أمور: : أنّ السيّد ابن طاووس إدّعى الاتفاق على وثاقته، حيث قال عند ذكره رواية عن أمالي الصدوق في سندها إبراهيم بن هاشم: (ورواة الحديث ثقات بالاتفاق).
انکی توثیق اس لنک پر پڑھیں
٣- ابن أبي عمیر : یہ بھی ثقہ الامامی ہے
انکی توثیق اس لنک پر پڑھیں
٤ – هشام بن سالم : یہ بھی ثقہ الامامی ہی ہے
اس لنک پر انکی توثیق پڑھیں
لہذا یہ رویات بلکل صحیح ہے , اس میں کسی باشعور شخص کو شک نہیں ہونا چاھے
اس روایت کو ان علماء نے بھی صحیح یا حسن قرار دیا ہے :
- الشيخ هادي النجفي نے اپنی کتاب موسوعته ج٥ ص٣٢١ میں اس کے بارے میں فرماما : الرواية صحيحة الإسناد (اس روایت کی سند صحیح ہے )
- السيد محمد علي الابطحي نے تهذيب المقال ج٥- ص٤٥٢ میں کہا : صحيح .
- العلامة المجلسي نے الکافی کی شرح مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج٥، ص: ٢٥٣ میں اس روایت کے بارے میں فرمایا : الحديث حسن ( یہ حسن حدیث ہے )
تحریر : ڈاکٹر آصف حسین
تبصرے